Пословни програми - Персонал - управљање људским ресурсима
Кратко почетно упутство
Управљање људским ресурсима - модул Персонал > Кратко почетно упутство

Кратко почетно упутство

Важно: Програм има основни мод рада који зависи од подешавања. Овом подешавању се приступа помоћу Систем – Подешавања и конфигурација – Подешавања – Људски ресурси.         

1. На почетку рада треба дефинисати шифарник лица.

У шифарнику лица (Људски ресурси – Лица) се дефинишу физичка лица (запослени, чланови породице и спољни сарадници). Посебну пажњу треба обратити на шифру лица јер ће се она уносити у документима за које се везује лице. Када се лице дефинише (шифра, име, презиме, ЈМБГ), препоручљиво је податке уносити из картице лица. Картица лица се отвара тако што се, док је курсор у било којој ћелији реда лица, притисне тастер F10 или кликнете на дугме Детаљ.

2. Подаци о радним местима се уносе у оквиру шифарника радна места. Када дефинишете радно место препоручљиво је податке уносити у оквиру картице Радно место (Људски ресурси – Радно место). Картица радног места се отвара тако што се, док је курсор у било којој ћелији реда радног места, притисне тастер F10 или кликнете на дугме Детаљ. Осим основних података које можете да уносите у оквиру шифарника (нпр. тип запослења, радно време, број лица предвиђено по систематзацији.... ), имате могућност уноса кроз табове (кликом на дугме одређеног таба у доњем делу форме) описа радног места, унос детаља везаних за радно место, унос потребних обука и посебних услова, ризика које носи радно место...

3. Места трошка, уколико постоје, дефинишу се у следећем кораку једноставно дефинисањем шифре и назива места трошка.

4. Када су унети подаци о лицима и радним местима, могу да се креирају документа као што су уговори о раду, анекси уговора, решења о годишњем одмору и др. Креирање законски дефинисаних односно кориснички дефинисаних докумената радите кроз форму чаробњака.

4.1 Уколико желите да креирате нпр. Уговор о раду за једно или више лица потрeбно је да у оквиру опције Документа одаберете Креирање докумената за лица (Људски ресурси– Документа – Креирање документа за лица).  Након тога отвориће се форма чаробњак у оквиру које бирате документ који желите да креирате у овом случају Уговор о раду. Када сте селектовали документ, идете на следеће и одабирате лице/а . Кликом на следеће отвара се форма Уговора о раду попуњена са унапред задатим подацима за лице која се може мењати и након тога штампати. Уколико кликнете на сачувај, креирани документ чувате у картици лица за који сте креирали документ у оквиру картице документи. Сва кориснички дефинисана документа (Уговори о раду, Анекси уговора, Решење о годишњем одмору, Откази  о раду......) налазе се у оквиру опције Отвори шаблон (Људски ресурси– Документи– Шаблони– Отвори шаблон ). Уколико желите да унесете неке измене у већ креиран документ, довољно је да га отворите, унесете измене и сачувате. Документ се отвара у форми Уређивач текста, и рад је исти као у Micorosoft Word документу.

4.2 Израда нових докумената нпр. Нова систематизација радних места ради се у оквиру опције Нови шаблон (Људски ресурси– Документи– Шаблони– Нови шаблон). Активирањем ове опције отвара се празан документ у оквиру форме Уређивача текста где уносите текст документа. Можете га куцати директно у оквиру документа, копирати из неког документа или  уколико сте га сачували у некој од датотека у одрећеном формату (rtf, txt, htm, html, mht, docx, odt, xml, epub, doc) можете урадити увоз документа. Након тога је потребно да документу дате назив и шифру и да га сачувате. Креирани документ ће се сачувати у оквиру опције Отвори шаблон.

5. Шифарници - постоји могућност мењања шифарника у оквиру форме шифарници.

6. Преглед Извештаја и креирање интерних „ad hoc“ извештаја ради се у оквиру опције Извештаји. Уколико желите да добијете „ad hoc“ извештај, на пример која лица са местом пребивалишта у Београду на општини Звездара раде у Организационој јединици Звездара. Одаберете опцију Генератор извештаја (Људски ресурси– Извештаји– Генератор извештаја) и покренете чаробњак. Уносом одговарајућих података у филтер и одабиром лица креирате извештај који можете да штампате. Извештаји као што су структура запослених по образовању, радном стажу, полу...., одсуства, план и реализација годишњих одмора и др. се прегледају и штампају  у оквиру опције Основни извештаји (Људски ресурси– Извештаји – Основни извештаји).

7. Организационе јединице, одсуства, задужења, детаљан стаж, стечено образовање  могу се уносити за више лица одједном кроз опцију Групни унос (Људски ресурси– Групни унос).

8. Опције - постоји могућност додељивања дана годишњег одмора на основу креираних параметара, додељивања дана славе лицима, или затварања датума ангажовања за више лица одједном.