Пословни програми
Основне поставке
Почетак рада у програму > Основне поставке

Основне поставке

Након покретања програма, могу се одмах уочити два реда менија. Горњи ред менија је резервисан за помоћне модуле (Систем, Чиниоци пословања, Курсна листа, Додатни извештаји и сл...) који служе за припрему програма за рад, тачније за попуњавање података који ће се касније користити при раду. Подаци који се овде уносе, могу се користити у свим главним модулима у доњем реду.

Доњи ред менија се односи на главне модуле програма (Зараде и накнаде, Књиговодство, Основна средства, Обрачун камате и др.) и служи за уношење докумената и њихово праћење кроз разне извештаје. Уколико је инсталирано више различитих модула на рачунару, исти се групишу и ређају један поред другог у доњем реду менија.

Унос података у програму се врши уз помоћ табела, уписивањем конкретних података у поља табеле. Табеле које имају доста поља за попуњавање, имају могућност прегледнијег уноса података кроз тзв. картицу, притиском на тастер Ф10. Свака табела која нуди могућност уноса података преко картице, у доњем левом углу има исписано Ф10-детаљ.

Даље, у зависности од количине података за унос, доњи део картице може имати и више секција.


 

Поља за унос података су, у већини случајева, текстуалног типа и служе за унос произвољног текста. Међутим, постоје и друге опције за унос података и то:

  • Листа. Када подаци могу имати само одређен скуп вредности, оне су приказане у листи, па корисник бира одговарајућу вредност.

 

  • Поље за означавање. На пример, ПДВ обвезник: означено поље указује на то да је пословни партнер ПДВ обвезник, а неозначено поље да није.

 

  • Филтер поља. Ова поља имају у продужетку дугме ... које притиском отвара филтер форму за избор већ унетих података. Исти ефекат се постиже и притиском тастера Ф9.

 

  • Датумска поља. У ова поља корисник може уписати датум или исти изабрати из календара који се налази на крају овог поља.

 

Након завршетка уноса података или било каквих измена, потребно је притиснути дугме Сачувај, које се налази на свим формама за унос података.

Дугме Штампај се налази на оним формама из којих је могуће штампати неке извештаје. Сваки извештај је даље могуће штампати на штампачу или експортовати у .pdf, .xls, .doc или .rtf формат.

Треба приметити да се на већини извештаја у доњем делу налазе одштампани подаци из лиценцног кључа. За више информација о раду са кључем треба погледати поглавље Административна конзола - лиценцни кључ.

Било који модул из софтверског пакета у комбинацији са модулом за финансијско књиговодство (Конто), даје кориснику могућност аутоматског књижења докумената помоћу већ припремљених шема за књижење. Помоћу дугмета Прокњижи (које се појављује на свим важећим документима), кориснику се даје могућност избора шеме за књижење. Избором одговарајуће шеме, отвара се налог за књижење са већ попуњеним ставовима књижења (контима) који је у статусу у припреми. Док је у овом статусу, налог се може мењати или избрисати. Када се налог коначно прокњижи, више се не може мењати, може се само сторнирати.

Сви модули који се инсталирају на истом рачунару (Тотал, Конто, Аванс, Кал, Полис, Салдо или Погон), интегришу се у јединствену целину и добијају могућност дељења података, тј. подаци или документи унети у једном модулу, могу се користити у другим модулима како би се избегло дупло уношење података.