Пословни програми - Тотал
План осталих одсуства запослених
Зараде и накнаде - модул Тотал С > Одсуства > План осталих одсуства запослених

План осталих одсуства запослених

Преко ове форме уносимо план одсуства запослених. На основу унетих података у овој форми у обрачуну зарада се аутоматски израчунавају сати редовног рада и сати одсуства.


 У горњем делу форме су филтери преко којих можемо лакше да пронађемо неко одсуство. Опције помоћу којих је могуће сужавати опсег претраге су:

- Датум од

- Датум до краја периода - Избором опсега датума, приказаће се само лица чија су одсуства дефинисана у изабраном периоду.

Ставке табеле се додају за лица притиском на тастер Ф9 или кликом на стрелицу у десном углу колоне шифра. Могуће је додати више лица одједном преко дугмета Додај ставке у табелу.

Поља која се попуњавају у табели одсуства су:

Треба приметити да ће програм, ако детектује да лице у исто време има два одсуства, означити одговарајуће редове.

На основу ових података се генерише извештај Коришћена одсуства – из плана одсуства.

 

Прерасподела је концепт који омогућава да се део прековремених сати у овом периоду исплате као радни у наредном периоду а да лице заправо има слободне дане.
Додат је тип одсуства "искоришћена прерасподела радног времена".
Додат је тип увећања "остварени сати рада за прерасподелу".
У обрачуне радне листе (нето и бруто) су додате следеће колоне:
  1. слободни сати са прерасподеле из претходног периода. Ова колона се попуњава на основу  вредности у колони "укупно сати за прерасподелу" претходног коначног обрачуна у коме је лице имало зараду. Може се ручно унети као почетно стање.
  2. слободни сати са прерасподеле из претходног периода који се користе у овом месецу. У ову колону се уписују сати који се користе за прерасподелу у текућем обрачуну. Ови сати се понашају и плаћају као сати рада. Почетна вредност се преузима из евиденције одсуства.
  3. сати редован рад без прерасподеле и рада од куће. Сати редовног рада умањени за слободне сате без прерасподеле и без рада од куће.
  4. сати за прерасподелу у наредним месецима остварени у овом периоду. У овој колони се уписују сати "зарађени" у текућем месецу који ће се користити за прерасподелу у наредном периоду. Почетна вредност се преузима из евиденције увећања из колоне "остварени сати рада за прерасподелу". Они не утичу на зараду у текућем месецу.
  5. укупно сати за прерасподелу у наредним месецима. У овој колони се на основу претходних колона (1 - 2 + 4) рачуна колико сати има за прерасподелу у наредном периоду. Ако се прерасподела исплаћује као прековремени рад онда треба кориговати вредност у овој колони.
На основу ових колона се рачуна прерасподела. Код тражења података о прерасподели програм гледа најсвежију вредност у колони "укупно сати за прерасподелу у наредним месецима" одговарајућег лица у претходних 6 месеци.
Додат је извештај "контролни извештаји - прерасподела на дан" у коме се може видети која лица имају сате за прерасподелу на одговарајући датум.
У шифарнику Зараде и накнаде - радно време сада се могу дефинисати радна времена. Такође, могу се дефинисати типови одсуства за која се увек рачунају преко стандардног радног времена 5*8.
НАПОМЕНА: ПС.ИТ препоручује да се промена радног времена врши у консултацији са нашом техничком подршком. Стога је опција промене радних времена (не и типова одсуства) у првом тренутку онемогућена.
Ако се користи нестандардно радно време (другачије од 5*8), препорука је да се одсуства која се рачунају по стандардном радном времену унесу у шифарник одсуства да би програм правилно рачунао сате у месецу и неопорезив део.
По дефиницији следећа одсуства се рачунају по стандардном радном времену ( и све њихове подваријанте):
  • Боловање на терет фонда
  • Породиљско
  • Трудничко боловање на терет фонда
Препорука је да се корисник и следећа одсуства води по основном радном времену:
  • Боловање на терет послодавца (све варијанте)
  • Трудничко боловање на терет послодавца
  • Годишњи одмор