Мали пословни програми - инсталација
Проблеми који могу да настану после инсталације
Инсталација > Проблеми који могу да настану после инсталације

Проблеми који могу да настану после инсталације

Неки од основних проблема који могу да настану током коришћења програма, а везани су за инфраструктуру програма су:

Програм после покретања на серверу јавља да не може да се повеже са базом података.

Решење: Покрените SQL Server Configuration Manager (Start –> All Programs -> Microsoft SQL Server -> Configuration Tools). У групи SQL ServerServices уверите се да ради сервис SQL Server (PSIT2005). Ако не ради, покрените га.

Програм покренут на клијенту јавља да не може да пронађе сервер.

Решење 1: На серверу покрените SQL Server Configuration Manager (Start –> All Programs -> Microsoft SQL Server -> Configuration Tools). У групи SQL ServerServices уверите се да ради сервис  SQL Server Browser.

Решење 2: Могуће је да није добро написано мрежно име сервера у параметрима повезивања. Покрените административну конзолу Малих пословних програма 2.3 (у доњем десном углу поред сата у таскбару наћићете иконицу МПП2.3 програма –> десни клик миша на иконицу –> Покрени МПП2 админ –> Покрени МПП2 админ(run as administrator)). У административном делу програма изаберите опцију Рад са базом – Параметри повезивања –>напредна подешавања ту можете изменити назив сервера, шифру и тестирати конекцију са базом.

Решење 3: Постоји firewall који блокира комуникацију између клијента и сервера. Да би комуникација функционисала, неопходно је да буду отворени портови 1433 TCP и 1434 UDP.
Уколико је укључен Windows Firewall административна конзола Малих пословних програма 2.3 има опцију да отвори ове портове. Покрените административну конзолу Малих пословних програма 2.3 (у доњем десном углу поред сата у таскбару наћићете иконицу МПП2.3 програма –> десни клик миша на иконицу –> Покрени МПП2 админ –> Покрени МПП2 админ(run as administrator)). Изаберите опцију Портови – Отвори портове. Ово треба урадити и на клијенту и на серверу. Уколико се користи неки други firewall, онда на њему треба отворити ове портове, у складу са његовим корисничким упутством.

Програм покренути на клијенту јавља да не може да аутентификује на серверу.

Решење 1: Било клијент било сервер су инсталирани на неким од кућних (не-пословних) варијанти оперативних система као што су Windows 7 Basic, Windows 8 Core, Windows 10 Home. Ове верзије оперативних система не подржавају Windows аутентификацију. У том случају треба се пребацити на SQL аутентификацију. За детаљнија упутства треба контактирати техничку подршку ПС.ИТ-а.

Решење 2: Корисничко име и шифра под којим се корисник пријавио на клијенту се не препознају на серверу. Треба се уверити да корисник са тим именом и шифром може да се пријави на сервер. Ако не може, треба то омогућити.